Forventningssamtaler
Hvis der skal gennemføres forventningssamtaler med den nye ledelse, kan der fra medarbejderside f.eks. deltage næstformænd og et antal medarbejderrepræsentanter fra de to nuværende LMU'er.
Oprettelse af Fusions-LMU
- Umiddelbart efter at den nye ledelse er udpeget, indkaldes til 1. møde i Fusions-LMU.
- Den nye ledelse udpeger ledelsessiden i Fusions-LMU.
Medarbejdersiden sammensættes med udgangspunkt i medarbejdersiden i de nuværende to LMU'er. - Det maksimale antal medarbejderrepræsentanter er svarende til alle de nuværende medarbejderrepræsentanter i de to LMU'er.
- Det mindste antal medarbejderrepræsentanter er (hvis de er repræsenteret i de nuværende LMU'er) 1 fra Valggruppe A, 1 fra Valggruppe B, 1 fra Valggruppe C og 1 AMIR fra hvert af de eksisterende to LMU'er.
- Fusions-LMU får ikke en lang funktionstid – derfor er det uproblematisk, at der er flere medarbejderrepræsentanter end ”normalt”. Dette sikrer en sammenhæng til de fusionerende afdelingers medarbejdere.
- Fusions-LMU ophører, på det tidspunkt, hvor den nye afdeling starter.
Fusions-MEDudvalgets opgaver
Drøfte processen i forbindelse med fusionen – herunder:
- Generelle personalemæssige forhold ad flytning af lokaler, flytning af opgaver, ændret struktur, reduktion af medarbejdere.
- Behandle ledelsens forslag til kriterier for udvælgelse af de medarbejdere, der skal løse de fremtidige opgaver og kriterier for de medarbejdere, der forventes omplaceret eller afskediget.
- Drøfte og aftale den konkrete fremgangsmåde (tidsplan og udvælgelsesprocedure) ved en personalereduktion samt hvilke støtteforanstaltninger, der kan være relevante.
- Udarbejde drejebog for processen.
Opgaver i forhold til oprettelse af et nyt LMU:
- Udarbejde forslag til og vedtage sammensætning af det blivende LMU.
- Udarbejde forslag til forretningsorden til det nye LMU. (Dette skal godkendes af det nye LMU).